پنجشنبه ۲۸ فروردین ۰۴

نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری

نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری

دانلود نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری , خرید , ارزان , پروپوزال , شناسایی , و , بررسی , مولفه¬های , موثر , بر , توسعه , صنعت , گردشگری ,

-------

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 21 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br> مقدمه در سال های اخیر، صنعت گردشگری در جایگاه صنعتی نوپا اثر فراوانی بر وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جهان داشته است. اهمیت صنعت گردشگری در سطح بین المللی، از لحاظ تعداد گردشگران و هم از لحاظ درآمد ارزی همواره و به طور بی سابقه ای در حال افزایش بوده است و پیش‎بینی می شود تا سال2020 سالیانه بیش از یک میلیارد و نیم جهانگرد در سراسر جهان سفر کنند. از این رو بسیاری از کشورها در رقابت نزدیک و فشرده، در پی افزایش بیش از پیش، منافع و عواید خود از این فعالیت بین المللی هستند (اسماعیل پور، 1390). در کشور ما نیز باید برای توسعه این صنعت و استفاده کامل از فرصت های ناشی از ظرفیت موجود برنامه ریزی شود. اما این صنعت در ایران به علت پاره ای از موانع اقتصادی و زیرساختی مانند: توجه ویژه به درآمدهای نفتی، ناکارامدی زیرساخت های اقتصادی گردشگری، ضعف سامانه حمل و نقل کشور و مشکل های تاسیسات اقامتی و بهداشتی و ... نمی تواند به صورت یک صنعت پردرآمد جایگاه مناسبی برای خود در کشور به دست آورد (افشار زاده و همکاران، 1390). سند چشم انداز بیست ساله گردشگری کشور (به عنوان سند بالا دستی تمام برنامه های گردشگری کشور)، دورنمای روشنی برای رسیدن به جایگاه برتر کشور را نشان می دهد، اما امروزه شاهد عقب ماندگی صنعت گردشگری در کشور و به طور خاص در استان قم می باشیم و این نیاز احساس می شود که از منظری متفاوت تر از آنچه که تا امروز به گردشگری قم نگریسته می شده ، دیده شوند، لذا در این پژوهش محقق سعی دارد از منظر شناسایی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت گردشگری به استان قم بنگرد و سپس با بررسی آنها در رابطه با بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت پیشنهاداتی را به مسولان ارائه دهد. بیان مساله تحقیق امروزه گردشگری یکی از اقتصادی ترین فعالیت ها در چرخه کشورها و استانها به خصوص از جهت اشتغال و رونق منطقه ای تلقی می شود که علاوه بر آن دارای مزایای ارتباطی، سیاسی و فرهنگی خاصی است (استیگیتز ، 1386)، به همین دلیل در اغلب نقاط جهان که دارای میراث فرهنگی غنی و نیز مناطق طبیعی هستند از این فعالیت به منزله ابزاری راهبردی در جهت توسعه اقتصادی استفاده می کنند. همچنین در مسئله گردشگری یکی از عوامل مهم وجود افراد خارجی است که توریست نامیده می شود و با ورود خود، باعث ایجاد رونق اقتصادی ارتباطی و فرهنگی می شود، که باید با برنامه ریزی درست و آگاهانه ورود این افراد را به استان هر چه بیشتر توسعه داد (کاظمی، 1389). اما در استان قم، علی رغم داشتن استعدادهای فراوان، وجود منابع عظیم گردشگری، جاذبه های فرهنگی و طبیعی چنانکه شایسته است، نتوانسته در زمینه بهره گیری از درآمدها و ورودی های گردشگری در عرصه کشوری و بین الملل به جایگاه در خور مقام خود دست یابد. که می توان علت این وضعیت را نشناختن عوامل تاثیر گذار بر توسعه این صنعت (مانند تقویت زیر ساخت ها، افزایش مشارکت بخش خصوصی، تقویت مسایل فرهنگی و آموزشی و ...) نامید. که در پژوهش حاضر با بررسی پیشینه پژوهش و نظرسنجی از خبرگان، اساتید راهنما و مشاور تمامی عوامل تاثیر گذار بر توسعه صنعت توریسم استان شناسایی و مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در مجموع هرچند ادبیات مربوط به صنعت گردشگری جذاب بوده و تقریبا کارهایی انجام شده، اما تاکنون پیرامون شناسایی و بررسی عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری استان قم در جهت توسعه استان و اولویت بندی این جاذبه های گردشگری تحقیقات میدانی صورت نگرفته است، و از این حیث استان قم دنباله رو استانهای رقیب خود در سطح ملی است. محقق این ضعف های عقب ماندگی، توسعه نیافتگی و... حاکم بر صنعت گردشگری استان قم را به عنوان مسائل مهم مد نظر قرار داده و در طی این مطالعه در صدد است که با بررسی اسناد و مطالعه کافی، این مشکلات را بررسی و ضمن تلاش برای اکتشاف زوایای مختلف موضوع راه حل ها و پیشنهادهای مناسب را ارائه نماید. البته اهمیت روزافزون صنعت گردشگری محقق را به پژوهش، این مساله اساسی که "مهمترین مولفه های تاثیرگذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم کدامند و در چه وضعیتی قرار دارند" وادار کرده است. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق بهبود صنعت گردشگری نیازمند برگزیدن چشم اندازی است که تمامی صنعت را در برگیرد. یعنی در نظر گرفتن ساختار و عملکرد ادارات و مراکز دولتی وغیر دولتی مرتبط به طور جمعی و نه تنها به صورت مجزا. استان قم به عنوان یکی از محروم ترین استان های کشور و درصد بالای بیکاری جوانان این ناحیه، لازم است با استفاده از تمامی امکانات و قابلیت ها در جهت رفع محرومیت، ایجاد اشتغال و کسب درآمد از راه های مختلف اقدام شود. گسترش صنعت گردشگری به عنوان صنعتی که با حوزه های مختلفی نظیر اقتصاد، کشاورزی، فرهنگ، محیط زیست و خدمات در تعامل است (نساج و آریا، 1386)، دارای اهمیت فراوانی است و تجربیات سایر مناطق جهان نشان داده است که توسعه گردشگری در هر منطقه باعث رشد و پیشرفت اقتصادی- اجتماعی آن ناحیه گردیده است (کاظمی، 1389)، بنابراین با توجه به کمک های شایان توجه این پژوهش به صنعت گردشگری استان قم محقق بر خود لازم دانسته که با مطالعه و پژوهش کامل به شناسایی و بررسی عوامل تاثیر گذار برتوسعه صنعت گردشگری در استان قم بپردازد، چرا که استان قم یک استان در حال توسعه است و نیازمند چنین پژوهش هایی برای هدایت و اثربخش نمودن این توسعه با توجه به شرایط ملی و استانی است. از طرفی انجام پژوهش به صنعت گردشگری استان کمک می کند که مدیران مربوطه استان با استفاده از روشی منظم، معقول و منطقی گزینه های راهبردی مناسب را برای توسعه این صنعت انتخاب کنند و از این طریق بتوانند به کاهش بحران بیکاری و سکوت استان کمک شایان توجهی بنمایند. جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق بر اساس مطالعات انجام شده پیش بینی می گردد این تحقیق از دو جهت نوآوری آن قابل توجه باشد. اول جنبه جدید بودن و استفاده های کاربردی آن مطرح می باشد. به عنوان مثال از نظر جدید بودن، حوزه اکتشافی بودن پژوهش جهت دست یابی به برخی از مولفه ها و متغیرهای اثر گذار در پژوهش مورد نطر است. دوم از نظر استفاده کاربردی این پژوهش هم در حوزه تولید دانش واستفاده علمی و همچنین استفاده عملی جهت پاسخ به مساله اصلی تحقیق قابل توجه می باشد. اهداف مشخص تحقیق هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی و بررسی عوامل تاثیر گذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم می باشد. اهداف فرعی پژوهش عبارت بودند از: 1- شناسایی عوامل تاثیر گذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم 2- بررسی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم. 3- رتبه بندی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم. بهره‏وران پژوهش انجام این پژوهش، با شناسایی و بررسی عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری استان قم متناسب با ویژگی های بومی استان ارائه می گردد. البته این پژوهش در جهت دستیابی به اهداف چشم انداز پنج ساله استان، برنامه پنجم توسعه و اهداف و سیاست های کلان صنعت گردشگری کشور خواهد بود. در یک تحلیل جامع پیشنهاد ها و راهکارهای کاربردی و عملی برای بهبود نوآوری برای بکار گیری و احیانا اجرا در صنعت گردشگری استان قم ارائه می گردد. جدول 1-1: بهره وران پژوهش ردیف نام سازمان نوع استفاده 1 سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شناسایی و بررسی عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری استان قم متناسب با ویژه گی های بومی در جهت دستیابی توسعه قابلیت کاربرد دارد. 2 هتل ها، آژانس های مسافرتی، شهرداری ها و سازمان حج و اوقاف این پژوهش می تواند در برنامه ریزی های هتل ها و آژانس های مسافرتی، هتل ها، شهرداری ها و سازمان حج و اوقاف در جهت توسعه موثر باشد. 3 نهادهای سیاستگذار گردشگری استان قم با این پژوهش رویکردی جدید در عرصه صنعت گردشگری مبتنی بر توسعه استان شکل می گیرد. 4 پژوهشگران و افراد دانشگاهی مبنایی جدید برای تحلیل و پژوهش در عرصه صنعت گردشگری مبتنی بر توسعه و پیشرفت فراهم می شود. سوالات تحقیق 1- عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم کدامند؟ 2- وضعیت عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم چگونه است؟ 3- رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم چگونه است؟ قلمرو تحقیق قلمرو تحقیق شامل سه قلمرو موضوعی، مکانی و زمانی می باشد. قلمرو موضوعی این تحقیق شناسایی و بررسی عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم می باشد. قلمرو مکانی تحقیق شامل تمامی سازمان ها، ادارات و مراکز خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت گردشگری در استان ایلام می باشد. قلمرو زمانی نیز انجام تحقیق در نیمه اول سال1393 تا اواخر شهریور 1393 را شامل می شود. روش تحقیق روش اجرای تحقیق در واقع مجموعه فعالیت هایی است که به کمک آن ها تعیین می شود که اطلاعات مورد نظر از کجا، چگونه و با چه ابزاری جمع آوری شود (سرمد، بازرگان و حجازی، 1392). پژوهش حاضر شامل دو مرحله است؛ در مرحله اول که به دنبال (شناسایی عوامل تاثیر گذار بر توسعه صنعت گردشگری در استان قم می باشیم)، برای درک بهتر موضوع و افزایش دانش در این زمینه تحقیقی توسعه ای و علاوه برآن با توجه به بررسی و انجام مطالعات نظری پژوهشی توصیفی محسوب می شود و در مرحله دوم که به دنبال پاسخ به سوالات تحقیق هستیم، کاربردی می باشد. بنابراین در انجام این تحقیق از روش تحقیق پیمایشی استفاده شده است. متغیر های تحقیق متغیرهای این پژوهش عبارتند از توریست، عوامل فرهنگی و آموزشی، صنعت جهانگردی، بازاریابی جهانگردی، امکانات زیر بنایی و خدمات گردشگری، مدیریت تصمیم گیری منسجم و هماهنگ.,   برای مشاهده توضیحات فایل  نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود نمونه پروپوزال شناسایی و بررسی مولفه¬های موثر بر توسعه صنعت گردشگری
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.