سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳ ۲۱:۲۰
خرید ارزان نمونه پروپوزال رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی

-------
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 23 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>فرم پیشنهاد تحقیق پایاننامه ی دوره کارشناسی ارشد عنوان تحقیق به فارسی: بررسی تاثیر استراتژی گرایی و قابلیت های بازاریابی بر عملکرد بانک های خصوصی دانشجو: شماره دانشجویی: نام دانشجو: نام خانوادگی دانشجو: جنسیت: زن ( مرد( گروه عمده تحصیلی: پزشکی( علوم انسانی( علوم پایه( فنی و مهندسی( کشاورزی و دامپروری( هنر( رشته تحصیلی: مدیریت بازرگانی - گرایش بازاریابی زمان ورود به مقطع جاری: نیمسال اول( نیسمال دوم( سال تحصیلی 9- 139 زمان اخذ واحد پایان نامه: نیمسال اول( نیسمال دوم( سال تحصیلی 9- 139 شماره تماس مستقیم: مشخصات استاد راهنما: مشخصات استاد مشاور(انتخاب استاد مشاور در شرایط خاص با تایید شورای پژوهشی) : نام: نام: نام خانوادگی: نام خانوادگی: شماره شناسنامه: شماره شناسنامه: سال صدور: سال صدور: استان محل تولد: استان محل تولد: شهرستان محل تولد: شهرستان محل تولد: کد ملی: کد ملی: مرتبه علمی: مرتبه علمی: مقدمه: از ویژگی های جهان امروز می توان به جهانی شدن اقتصاد، تولید انبوه و ظرفیت مازاد در اکثر بازارها، رقابت بر مبنای زمان، انبوه اطلاعات و کارآیی ارتباطات و دانش اشاره کرد. این بیانگر یکپارچگی بازارهای جهانی و پیچیدگی روزافزون بازارها و پویایی محیط فراروی سازمان ها است)حاجی پور و مومنی، 1388). در چنین فضایی این سوال قابل طرح است که راز بقا و موفقیت سازمان ها در شرایط رقابتی امروز چیست؟ در جواب باید گفت سازمان ها برای مصون ماندن از امواج سهمگین محیطی ونیز سازگاری با الزامات رقابتی چاره ای جز کسب و تداوم مزیت رقابتی پایدار ندارند. به منظور تبیین مزیت رقابتی در سازمان ها دو دیدگاه کلی مطرح است؛ دیدگاه اول که براساس تئوری سازمان صنعتی در اندیشه های مایکل پورتر در دهه 80 میلادی به عنوان یک دیدگاه غالب مطرح شده است، کسب مزیت رقابتی را ناشی از فرصت های محیطی می داند. در این دیدگاه ایجاد تناسب میان کسب وکار ومحیط اطراف آن مورد توجه قرار می گیرد تا از این طریق سازمان ها را به کسب موقعیتی رقابتی وعملکرد برتر رهنمون ساخته ومتعاقباً زمینه رسیدن به جایگاه انحصاری به عنوان یک هدف ایده آل و به دنبال آن انحصار در سودآوری را فراهم آورند(پورتر ، 1980).در مقابل دیدگاه سازمان صنعتی، دیدگاه مبتنی بر منابع مطرح گردیده است. این دیدگاه مبتنی بر قابلیت های داخلی سازمان است و بیان می کند که بررسی و تجزیه و تحلیل محیط خارجی برای کشف فرصت ها و تهدیدها، نمی تواند به تنهایی موجب برتری رقابتی سازمان شود. مدیران سازمان ها باید به درون سازمان خود نیز توجه کنند تا با شناسایی، تقویت و بهبود قابلیت های خود، عملکردی برتر داشته و خود را در بازارها حفظ نمایند(اعرابی، فتح الهی و اسد زاده، 1388). بیان مساله طی دهه اخیر رویکرد دولت به نظام بانکی از فضایی که در آن بانک ها بازوی اجرایی سیاست های دولت محسوب شوند وتکالیف دولتی را انجام دهند به فضایی که در آن بانک ها در شرایط رقابتی به واسطه گری مالی مشغول باشند تغییر یافته است. همچنین تهدیدات وفشارهای ناشی از جهانی شدن و رشد روزافزون موسسات مالی و اعتباری غیربانکی، بانک ها را برآن داشته است تا برای بقا و رقابت نسبت به بهبود عملکرد خود در بازارهای داخلی و خارجی اقدام نمایند(ایران زاده و برقی، 1388). تعامل رقابتی با اقتصاد جهانی از طریق یک نظام بانکی عقب مانده امکان پذیر نبوده و طبعاً مستلزم آمادگی و به روز بودن بانک های تجاری کشور برای هماوردی در بازارهای رقابتی جهان است(دیواندری و همکاران،1387). سازمان هایی می توانند در دنیای پررقابت امروزی به فعالیت و حیات خود ادامه دهند که دارای عملکرد سازمانی بهینه و برتر نسبت به رقبا باشند. عملکرد سازمانی یکی از مهم ترین سازه های مورد بحث در پژوهش های مدیریتی است و بدون شک مهم ترین معیار سنجش موفقیت در سازمان ها به حساب می آید(ابزری، رنجبریان، فتحی و قربانی، 1388). عملکرد هر بنگاه اقتصادی می تواند در تعیین موقعیت فعلی بنگاه(میزان موفقیت در دستیابی به اهداف راهبردی) ؛ حرکت و جهت گیری های آینده؛ و برنامه ها و فعالیت های بهبود دهنده موثر باشد(ورهایز، مورگان و اوتری، 2009).در این راستا مسئله چالش برانگیز مدیران امروزی، درک اهمیت و میزان تاثیر ویژگی های سازمان بر عملکرد است. از این رو دلایل تفاوت عملکرد در بین سازمان ها را عموماً از طریق دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) می توان توضیح داد(راست وهمکاران ، 2004). براساس این دیدگاه عدم تجانس در سطوح، ارزش، غیر قابل تقلید بودن و غیر قابل جانشین بودن منابع و قابلیت های سازمان ها علت اصلی تفاوت های عملکرد میان آنهاست(ورهایزومورگان، 2005). دیدگاه مبتنی بر منابع، بر ناهمگنی و بی تحرکی منابع به عنوان منابع بالقوه مزیت رقابتی متمرکز است(بارنی ، 1991). منابع سازمانی می توانند به عنوان دارایی ها و قابلیت ها تقسیم بندی شوند. دارایی ها منابع مشهودی هستند که سازمان اندوخته است مانند صرفه جویی ناشی از مقیاس، شهرت و اعتبار و ارزش برند. قابلیت ها همچون چسبی هستند که این دارایی ها را با هم همراه کرده و سازمان را قادر می سازد تا آنها را به شکلی رقابتی توسعه دهد مانند کیفیت برتر محصولات سازمان و مهارت هایی که منجر به نوآوری می شود(بارنی، 1991؛ دی ، 1994). استراتژی گرایی مهم ترین قابلیت سازمان است. استراتژی گرایی مسیرهای استراتژیک اجرا شده بوسیله سازمان در جهت ایجاد رفتارهای مناسب که منجر به عملکرد برتر می شود را منعکس می کند و عناصر محیطی را با ویژگی های سازمانی متناسب می کند. استراتژی گرایی اصول راهنمایی است که فعالیت های بازاریابی و تدوین استراتژی سازمان را بهبود می بخشد(تئودوسیو، کهاجیاس و کاتسیکا ،2012). موفقیت شرکت وابسته به توسعه قابلیت ها و ارتباطی است که برای شرکت منحصربه فرد است و در میان مدت تا بلند مدت حفظ می گردند. دستیابی به شناخت کافی از بازار و کنترل منابع ارزشمند مزیت رقابتی، همچون قابلیت های بازاریابی می تواند شواهدی واقعی برای مدیران در راستای تشخیص نیاز به بهبود قابلیت ها فراهم کند(حاجی پور، درزیان عزیزی و شمسی گوشکی، 1391). در ادبیات بازاریابی، قابلیت های مرتبط با بازاریابی به عنوان عامل کلیدی در دستیابی به عملکرد شرکت مورد توجه قرار می گیرند. بنابراین این اعتقاد وجود دارد که شرکت هایی با قابلیت های بازاریابی برتر، ویژگی هایی دارند که آنها را قادر می سازد تا به عملکرد برتر و مزیت رقابتی پایدار دست یابند. مطالعات تجربی قبلی نشان می دهند که قابلیت بازاریابی عاملی است که به عملکرد متفاوت در میان شرکت ها می انجامد(چانگ، پارک و چایی ، 2010). با اهمیت و ضرورت انجام تحقیق امروزه ماهیت کسب وکار با چالش ها و تغییرات سریع و مهمی مواجه است که فعالیت های اقتصادی سازمان ها را دگرگون ساخته است. وقوع رویدادهایی مانند گسترش رقابت، پیشرفت فناوری اطلاعات، تغییر در ساختارهای سازمانی و تلاش همه جانبه واحدهای اقتصادی برای احراز رتبه برتر، ضرورت توجه به بهبود مستمر عملکرد سازمانی را اجتناب ناپذیر کرده است. بقا و بالندگی در چنین محیط هایی تنها با بدست آوردن عملکرد سازمانی برتر امکان پذیر است که لازمه آن رسیدن به ویژگی سازمان هایی با عملکرد برتر وتوجه به مقوله های تاثیرگذار بر عملکرد سازمانی است(قربانی زاده، بدرآبادی، ابراهیم زاده، 1391).جهت رسیدن به عملکرد برتر یک کسب و کار، باید مزیت رقابتی را پایدار نمود. سازمان ها همواره به دنبال این موضوع بوده اند که چطور مزیت رقابتی خود را در محیط هایی نامطمئن و به سرعت در حال تغییر کسب کنند(دوبنی و لوفمان ، 2000). در صورتیکه سازمان بتواند به واسطه شایستگی های خود، مزیت رقابتی پایداری خلق نماید که برای مشتریان ارزشمند بوده و همواره برتر از رقبا باشد، در واقع عملکردی شایسته از خود برجای گذاشته و رقابت پذیری را به ارمغان آورده است(بارنی، 1999). یک روش مهم و کلیدی برای ایجاد تمایز و یک جایگاه رقابتی، استفاده از دیدگاه منبع محور در راستای تحقق مزیت رقابتی پایدار است. یکی از ضروریات کلیدی برای موفقیت شرکت ها در محیط رقابتی، شناسایی این نکته است که چگونه می توان فواید و مزایای رقابتی را همیشگی کرد؟ برای توسعه و بکارگیری یک مزیت رقابتی سازمان ها بایستی قابلیت هایی داشته باشند که بتوانند در ایجاد منابع غیرقابل تقلید، باارزش، کمیاب و غیرقابل جایگزینی مورد استفاده قرار گیرند(عطاران، دیواندری و آدینف، 1391). برای هر شرکتی در هر صنعتی که باشد کلید موفقیت تنها اتکا بر یک منبع برای کسب مزیت نیست بلکه بهترین و موفق ترین شرکت ها می دانند که همواره باید از زوایای تازه ای به مزیت رقابتی بنگرند و از انواع منابع برای خلق مزیت رقابتی بهره بگیرند(استاک ، 1998). پیشینه تحقیق, برای مشاهده توضیحات فایل خرید ارزان نمونه پروپوزال رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان نمونه پروپوزال رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی روی دکمه زیر کلیک نمائید
- ۱۰ بازديد
- ۰ نظر