سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳ ۲۱:۱۹
خرید ارزان نمونه پروپوزال عمران برنامه ریزی حمل و نقل

-------
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 12 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>فرم پیشنهاد تحقیق پایاننامه ی دوره کارشناسی ارشد عنوان: بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه وتاثیر آن در کنترل رمپ دانشجو: شماره دانشجویی: نام دانشجو: نام خانوادگی دانشجو: جنسیت: زن ( مرد( گروه عمده تحصیلی: پزشکی( علوم انسانی( علوم پایه( فنی و مهندسی( کشاورزی و دامپروری( هنر( رشته تحصیلی: رشته عمران – برنامه ریزی حمل و نقل زمان ورود به مقطع جاری: نیمسال اول( نیسمال دوم( سال تحصیلی 9- 139 زمان اخذ واحد پایان نامه: نیمسال اول( نیسمال دوم( سال تحصیلی 9- 139 شماره تماس مستقیم: مشخصات استاد راهنما: مشخصات استاد مشاور(انتخاب استاد مشاور در شرایط خاص با تایید شورای پژوهشی) : نام: نام: نام خانوادگی: نام خانوادگی: شماره شناسنامه: شماره شناسنامه: سال صدور: سال صدور: استان محل تولد: استان محل تولد: شهرستان محل تولد: شهرستان محل تولد: کد ملی: کد ملی: مرتبه علمی: مرتبه علمی: مقدمه: رشد جمعیت و اشتغال، با اتکای بر خودرو و سیستم های بزرگراهی به عنوان ابزار اصلی تحرک شهری همراه شده است، این موضوع مسئولیت عظیمی در بخش زیرساخت های حمل و نقل وارد کرده است. با توجه به توسعه شهری، عدم دسترسی راه ها و محدودیت های زیست محیطی، اضافه کردن خطوط بیشتر و یا ساخت بزرگراه اضافی راه حل هایی بلند مدت نیستند. در عوض، استراتژی های مدیریت موثر در بزرگراه در حال توسعه برای به حداکثر رساندن استفاده از زیرساخت های موجود ترجیح داده می شود. رمپ می تواند به عنوان اتصال بین دو تسهیلات بزرگراه تعریف شود که شامل مقطعی از راه با طول کافی است تا ایمنی پیوستن وسایل نقلیه از رمپ ورودی به مسیر اصلی را تضمین نماید. با افزایش تقاضای وسایل نقلیه در رمپ ورودی، موقعیت های نامعینی برای پیوستن به بزرگراه شلوغ بوجود می آید. برای کنترل تقاضای اضافه شده به رمپ ورودی، چندین استراتژی کنترل رمپ با محدود کردن تعداد وسایل وارد شده به جریان اصلی توسعه یافته اند. کنترل رمپ، یکی از موثرترین استراتژی های مدیریت بزرگراه، به مدت طولانی بوده که قادر به تولید مزایای زیادی برای عموم خواهد بود. مواردی از قبیل افزایش میزان خروجی در گلوگاه ها، کاهش زمان سفر، بهبود قابلیت اطمینان زمان سفر و کاهش تعداد تصادفات و همچنین انتشار آلودگی وسایل نقلیه )2001 (Cambridge Systmatics,. در این روش کنتورهای رمپ به صورت علائم ترافیکی کنترل کننده که بر روی رمپ های ورودی آزادراه ها و بزرگراه ها نصب می شوند، میزان خودروهایی که به خط اصلی وارد می شوند را کنترل می نمایند. به طوری که میزان جریان پایین دست افزایش نیابد. بدین وسیله انتقال حداکثر جریان ترافیک با سرعت یکنواخت امکان پذیر است.کنترل رمپ ها در تخلیه ترافیک در یک نرخ اندازه گیری شده بر اساس شرایط لحظه ای ترافیک نقش دارند، در نتیجه به خاطر اجتناب از نقض توازن حساس تقاضا- ظرفیت در مسیر راه اصلی جریان ترافیک آرام ادامه می یابد. از سوی دیگر، کنترل رمپ ها ترافیک رمپ را با استفاده از شکستن دسته های ورودی وسایل نقلیه به منظور کاهش اغتشاش در نواحی همگرا تنظیم می کنند. در نتیجه تصادفات برخورد از پهلو و عقب که ناشی از محدودیت دسترسی رمپ هستند کاهش می یابند. با این حال، کنترل رمپ ها پتانسیل ایجاد صف های طولانی را دارند که ممکن است موجب انسداد جریان از رمپ بالادست و اغتشاش در عملکرد سطح خیابان شود. بیان مسئله یک استراتژی کنترل رمپ موثر و موفق به طور کلی روابط بین جریان خط اصلی و زمان انتظار وسیله نقلیه و صف در ورودی رمپ ها را بهبود بخشیده و متعادل می سازد. بنابراین، دو محدودیت در تعارض کنترل رمپ عبارتند از: ظرفیت بزرگراه و صف رمپ. یک نمونه استراتژی اجرا شده کنونی، کنترل ناحیه طبقه بندی شده یا (SZM) می باشد. در این استراتژی، محدودیت ظرفیت بررسی شده است. در نظر گرفتن این محدودیت ، از یک سو، تعادل بین ظرفیت تقاضا را در بزرگراه حفظ می کند؛ از سوی دیگر، تاخیر حداکثر رمپ تحت شرایط مرزی از پیش تعیین شده را در بیشترین حد ممکن نگه می دارد. با این حال، پیاده سازی و ارزیابی استراتژی های کنترل رمپ نشان می دهد که این محدودیت به دلایل زیر نمی تواند رضایت بخش عمل کند. اول اینکه، فرض بر اینست ظرفیت بزرگراه ثابت و مقداری از پیش تعیین شده است. ظرفیت ثابت برای برخی از برنامه های کاربردی مانند طراحی و برنامه ریزی بزرگراه کافی است، اما برای عملکرد لحظه ای بزرگراه مانند کنترل رمپ مناسب نیست. مقدار ظرفیت ثابت اغلب بزرگتر از مقدار ظرفیت موجود در شرایط حاکم است. این موضوع منجر به تراکم بالا در بزرگراه ها خواهد شد که به دلیل آزاد سازی بیش از حد وسایل نقلیه از رمپ ها به وجود خواهد آمد. از طرفی دیگر، مقدار ظرفیت ثابت کمتر از مقدار واقعی منجر به ایجاد صف های طولانی در رمپ خواهد شد. دوم اینکه، روش دقیق برای تخمین طول صف در رمپ وجود ندارد. معمولا یک معادله رگرسیون واحد که از پیش کالیبره شده به منظور برآورد طول صف در تمام رمپ ها استفاده می شود. این یک مورد برای استراتژی SZM فعلی است. ارزیابی دقیق (Liu و همکاران، 2007) نشان می دهد که گاهی اوقات مدل برآورد طول صف مقداری کم تر از مقدار واقعی را نشان می دهد که این موضوع منجر به افزایش زمان انتظار خواهد شد. در رمپ های دیگر نیز که طول صف بالاتر از واقعیت در نظر گرفته میشود، نتیجه آن آزاد سازی بیشتر وسایل نقلیه در راه اصلی و تسریع در شروع تراکم خواهد بود. در این پایان نامه، دو پتانسیل ارتقا دهنده برای مقابله با مشکلات مطرح شده پیشنهاد شده است. پیشنهادها بر اساس طراحی بهبود یافته برای روش برآورد ظرفیت بزرگراه است که ظرفیت را به صورت متغیر بر اساس شرایط حاکم بزرگراه محاسبه می کند، به ویژه هنگامی که یک مقطع متراکم می شود. در روش اول، یک روش ساده برای برآورد ظرفیت لحظه ای ارائه شده که به طور کلی برای کنترل لحظه ای و برنامه های مربوط به رسیدگی به کاستی های متداول به دلیل ثابت فرض شدن ظرفیت مناسب است. در روش دوم، بر اساس این یافته ها که ظرفیت لحظه ای برای یک طیف گسترده از سطح اشغال و تراکم از توزیع نرمال تبعیت می کند، یک استراتژی کنترل رمپ جدید با محدودیت احتمال پیشنهاد شده است، که در آن مقدار ظرفیت بسته به شرایط ترافیک لحظه ای به صورت پویا تغییر می کند و در نهایت احتمال قابل قبول از سطح ریسک تعیین شده ارائه شده است. یک راه حل برای این نوع از برنامه های محدودیت احتمال به طور کلی است و باید برای برنامه های کنترل مختلف نیز قابل اجرا باشد. این روش ها در استراتژی منطقه (ZONE) و SZM اجرا و از طریق شبیه سازی میکروسکوپیک ارزیابی شده است. اهداف پژوهش پژوهش شرح داده شده در این پایان نامه اهداف زیر را دنبال می کند: تعریف روشنی از ظرفیت عملی تحت شرایط جریان ترافیکی متغیر و توسعه روش های برآورد بهبود یافته ظرفیت بزرگراه که بر اساس ظرفیت متغیر محاسبه شده است و همچنین افت ناگهانی ظرفیت وقتی که تراکم شروع می شود. برای بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه تنظیم استراتژی کنترل رمپ با شرایط محدودیت احتمال نمایش کاربرد روش های پیشنهادی از طریق پیاده سازی با یک استراتژی خاص، و ارزیابی اثربخشی با استفاده از شبیه سازی ترافیکی میکروسکوپیک. سابقه تحقیق و اهمیت پژوهش بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه و تاثیرآن در کنترل رمپ موضوعی نسبتاً جدید است. استراتژی مورد استفاده در اینجا به صورت به هنگام و بر اساس داده های زمان واقعی ترافیک در بزرگراه به منظور تعیین سیاست کنترل تعیین می شود. - استفاده از روش کنترل رمپ به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت ترافیک در بزرگراه ها یا آزادراه ها از سال 1960 در شهرهای دیترویت، شیکاگو و لس آنجلس شروع گردید. - مطالعات پیشین شامل مطالعات میدانی و مطالعات شبیه سازی می باشد. - ایده استفاده از الگوریتم ZONE و اعمال محدودیت ظرفیت در تحقیقات بسیاری مانند (Lau ، 1996) به کار برده شده است. - در HCM 2000 به رفتار تصادفی ظرفیت اشاره شده است. - Brilon W. در سال 2005 مفهومی تصادفی از ظرفیت ارائه داد. - Uchidaو Munehiroدر سال 2010 به بررسی تاثیر رفتار تصادفی ظرفیت بر روی زمان سفر در شبکه شهری پرداختند. بررسی رفتار تصادفی ظرفیت عملی بزرگراه و تاثیرآن در کنترل رمپ موضوعی نسبتاً جدید است و در نظر گرفتن اثر آن در کنترل رمپ باعث بهینه سازی جریان ترافیک در شرایط متراکم می شود. فرضیه های پژوهش ممکن است در بررسی هر پدیده، پارامترهای متعددی تاثیرگذار باشد ولی نکته قابل توجه در مورد این پارامترها این است که تعداد زیادی از این پارامترها روی نتیجه نهایی تاثیر چندانی نخواهد داشت. در نتیجه مناسب است در یک بررسی علمی برای کاهش حجم محاسبات و جلوگیری از رخداد خطاهای احتمالی، هم چنین به دلیل ساده سازی فرایند محاسبات و افزایش سرعت، پارامترهایی که اثر چندانی در نتیجه نهایی ندارند را با فرض ثابت بودن، از فرایند محاسبات حذف گردند.در این تحقیق سعی شد به جهت رفع مشکلات فرض های زیر در نظر گرفته شود: - مسیر فاقد قوس های افقی و شیب های طولی تاثیرگذار بر عملکرد ترافیک است. - مدل شبیه سازی به صورت میکروسکوپیک در نظر گرفته شده است., برای مشاهده توضیحات فایل خرید ارزان نمونه پروپوزال عمران برنامه ریزی حمل و نقل اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت خرید ارزان نمونه پروپوزال عمران برنامه ریزی حمل و نقل روی دکمه زیر کلیک نمائید
- ۱۰ بازديد
- ۰ نظر