پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش قصه های قرآنی در مهدهای قرآن بر افزایش هوش معنوی کودکان 4 تا 6 سال

-------

پروپوزال بررسی اثربخشی آموزش قصه های قرآنی در مهدهای قرآن بر افزایش هوش معنوی کودکان 4 تا 6 سال
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 15
حجم فایل: 30
قیمت: 80390 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 15 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
ج- بیان مسأله اساسی تحقیق به طور کلی (شامل تشریح مسأله و معرفی آن، بیان جنبههای مجهول و مبهم، بیان متغیرهای مربوطه و منظور از تحقیق) :
قصهگویی در طول تاریخ مورد علاقه و توجه بـشر بـوده و برای او جذابیت و کشش خاصی داشته است. به همین دلیل، قصه یکی از ابزارهای مهم اصلاح رفتار محسوب میشود. قرآن کریم نیز به نیاز بشر و گرایش او به قصه توجه نشان داده و با تأکید بر علایق طـبیعی انـسان بسیاری از مباحث ظریف اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی را در قالب زیباترین داستانها طرح و ارائهء مینماید (هویدا و همایی، 1389). خداوند متعال در سورههای متعدد قرآن کریم از طریق نقل داستان گذشتگان سعی در هدایت، تربیت و اصلاح رفتار بشر داشـته اسـت. حتی خداوند خود را قصهگو میخواند و خطاب به پیامبر خود حضرت محمد(ص)میفرماید: «ما بهترین قصهها را به وحی این قرآن بر تو میگوییم»(سوره یوسف،آیه 3).
واژهء قصه از اصل«قصص»به معنی«پیجویی»است. اصطلاح قصه در فرهنگ قرآن به معنی، پیجویی، تحلیل و بررسی حوادث مـهم تـاریخ انـبیاء براساس بینش الهی است کـه هـدف از آن عـبرت و درس گرفتن از حوادث برای زندگی خود، تذکر، بیداری، تحول و تثبیت دل مؤمنین است(نقیپور، 1380). در همین ارتباط، در قرآن در سورهء کهف(آیه 64)چنین آمده است: «به راستی در سرگذشت آنان (پیامبران)برای خردمندان عـبرتی اسـت». در جـایی دیگر نیز چنین آمده است: «قصهها را برای آنها بـازگو کن تـا شاید بیندیشند»(سوره اعراف،آیه 176). براساس آیات قرآن، قصه در قرآن خبر و سرگذشت حقی است مبتنی بر دانش الهی که برای گسترش اندیشه و ایـجاد عـبرت در خـردمندان به گونهای بیان میشود تا آنان در رفتار و کردار خود تعقل کـنند و آن را اصلاح کنند.

- ۹ بازديد
- ۰ نظر