پروپوزال عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان

-------

پروپوزال عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی توسط مشتریان
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 28
حجم فایل: 69
قیمت: 70310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 28 صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
مقدمه
امروزه مشتریان انتظارات زیادی از بانک ها برای ارائه خدمات متنوع دارند. آنها سطوح جدیدی از آسایش و انعطاف پذیری همراه با قدرت و سهولت استفاده از محصولات و خدمات مدیرت مالی را خواستار هستند که بانکداری سنتی قادر به ارائه این خدمات در این سطح نمی باشد(تن و تئوTan & Teo
،2000) . بانکداری الکترونیکی در مقایسه با بانکداری سنتی انتخاب های زیادی را برای استفاده از خدمات بانک در اختیار مشتری قرار داده و در کل می توان گفت دامنه انتخاب مشتریان در بانکداری الکترونیکی زیاد شده است.
گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و نوآوری های مالی بسیار در بانکداری الکترونیکی، توجه محققان را به بانکداری اینترنتی جلب نموده است. بانکداری اینترنتی در سال های اخیر به عنوان روشی برای حفظ وفاداری مشتریان و افزایش سهم بازار اوج پیدا کرده است. در گذشته به طور مرسوم اکثر تحقیقات در زمینه بانکداری اینترنتی معطوف به توسعه تکنولوژیکی بوده لیکن در حال حاضر توجه صاحب نظران به سمت انجام تحقیقات در خصوص رفتار و نظرات کاربران مایل گشته است. گرچه میلیون ها دلار صرف ساخت و پردازش سیستم های بانکداری اینترنتی شده؛ گزارش های موجود نشان دهنده این واقعیت هستند که کاربران بالقوه علی رغم دسترسی به این امکانات، تمایل به استفاده از این سیستم ها ندارند(وانگWang
، 2003).
این موضوع لزوم انجام تحقیقات جدید را برای شناسایی عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی از سوی کاربران را نشان می دهد. از نظر موضوعی این موضوع در مباحث اقتصادی در بحث اقتصا خرد در زمینه رفتار مصرف کننده قرار می گیرد، همانطور که در مباحث رفتار مصرف کننده بحث می شود که رفتار مصرف کننده تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی، اجتماعی و شخصیتی قرار دارد به طور مثال مقدار تقاضای یک مصرف کننده از یک کالا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت خود کالا، قیمت سایر کالاها، درآمد، سلیقه، تبلیغات و ..... قرار دارد، تقاضای خدمات بانکداری اینترنتی نیز به عنوان یک خدمت تحت تاثیر عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی و رفتاری قرار دارد که این عوامل در تئوری

- ۹ بازديد
- ۰ نظر