مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)

-------

مفاهیم و تعاریف تجاری سازی (فصل دوم)
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 96
حجم فایل: 0
قیمت: 70400 تومان
بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 96 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
2-1- مقدمه.......................................................................................................................................................................
2-2- مفهوم و تعاریف تجاریسازی................................................................................................................................
2-3- تاریخچه تجاریسازی تحقیقات دانشگاهی............................................................................................................
2-4- اهمیت تجاریسازی نتایج تحقیق ....................................................................................................................... .
2-5- روند تجاریسازی دانش .......................................................................................................................................
2-6- فرآیند تجاریسازی ...............................................................................................................................................
2-7- انواع تجاریسازی .................................................................................................................................................
2-8- روشهای تجاریسازی .........................................................................................................................................
2-9- مدلها و الگوهای تجاریسازی ............................................................................................................................
2-10- مراحل تجاریسازی یافتههای پژوهشی ............................................................................................................
2-11- موانع انتقال تجاریسازی.....................................................................................................................................
2-12- ساختار نوآوری...................................................................................................................................................
2-13- کارآفرینی ............................................................................................................................................................
2-14- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته.................................................................................................................
2-15- بررسی روند تجاریسازی در بخش دانشگاهی کشور ایران .....................................................................
...........
2-1- مقدمه
ارتقای کیفیت زندگی بشر و توسعه سطح رفاه جامعه و تحولات اقتصادی و اجتماعی و بینالمللی، مرهون تحقیقات علمی و سازمان یافته آن جامعه است. اما این یافتهها تا زمانی که جنبه کاربردی پیدا نکنند و به بازار عرضه نشوند یا در دسترس متقاضیان قرار نگیرند از اهمیت برخوردار نخواهند بود و هزینههای تحقیق را جبران نخواهند کرد. دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی از طریق تجاریسازی فناوریها، هزینههای توسعه فناوریهای خود را جبران کرده و امکان سرمایهگذاری در فناوریهای بهتر و پیشرفتهتر را برای خود به وجود میآورند.
دنیا در حال تغییر است و سرعت این تغییر روز به روز بیشتر میشود. فناوریهای جدیدی ظهور میکنند و معادلات بازرگانی را بر هم میزنند. سیستمهای مدیریت نیز باید بتوانند با این تغییرات کنار بیایند. مهمترین تفاوت دنیای امروز با دیروز، سرعت تحولات فناورانه عنوان شده است، این موضوع با تغییر در قلمرو و بکارگیری و تجاریسازی ایدهها در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی و دانشگاهها همراه است (موسایی، صدرائی، بندریان، 8:1387).
در طی دو دهه اخیر نقش و مسئولیت بخش دانشگاهی (دانشگاهها و سازمانهای تحقیقاتی) در نظام ملی نوآوری کشورها، خصوصاً در کشورهای توسعه یافته با تغییرات مهمی مواجه بوده است. در این کشورها بخش دانشگاهی به عنوان بخش تولید و عرضه دانش با چالش پاسخگویی بهتر به سایر مؤلفههای نظام ملی نوآوری مواجه میباشد؛ و به طور روزافزونی در بهبود کارآیی Efficiency.
آنها در تولید دانش و افزایش سطح کیفیت تحقیقات حاصل از این بخش تلاش میگردد.

- ۹ بازديد
- ۰ نظر