رضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری

-------

رضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 56
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان
بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 56 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری ورضایتمندی مشتری ومدل های اندازه گیری رضایت مشتری
فصل دوم : مطالعه سوابق وادبیات موضوع
٢) مقدمه ..................................................................................................................................... ٦ -١
٢) تحقیقات پیشین .................................................................................................................. ٦ -٢
٢) تحقیقات داخلی .................................................................................................... ٦ -٢-١
٢) تحقیقات خارجی ................................................................................................. ١٩ -٢-٢
٢) پیشینه نظری ........................................................................................................................ ٢٧ -٣
٢) تعریف رضایتمندی مشتری ............................................................................. ٢٨ -٣-١
٢) نظریات جامعه شناسی ...................................................................................... ٣١ -٣-٢
٢) نظریه مبادله .................................................................................... ٣١ -٣-٢-١
٢) نظریه شبکه ای مبادله ................................................................. ٣٥ -٣-٢-٢
٢) نظریات احساسات .......................................................................... ٣٩ -٣-٢-٣
٢) مدل های اندازه گیری رضایت مشتری ....................................................................................... ٤٢ -٣-٣
٢) مدل سوئدی ............................................................................................................. ٤٥ -٣-٣-١
٢) مدل آمریکایی .......................................................................................................... ٤٦ -٣-٣-٢
٢) مدل اروپایی .............................................................................................................. ٤٨ -٣-٣-٣
٢) مدل مالزی ................................................................................................................ ٤٨ -٣-٣-٤
٢) چار چوب نظری تحقیق ......................................................................................................................... ٤٩ -٤
٤) تعریف متغیر های تحقیق ...................................................................................................................... ٥٤
صل دوم: مطالعه سوابق و ادبیات موضوع
2-1 ) مقدمه:
بررسی ادبیات تحقیق چه در حوزه منابع نظری و چه از میان پژوهشهای انجام شده میتواند
محقق را در تدوین راهکارهای مناسب پژوهش یاری کند . از دیدگاه اثباتی علم خاصیت انباشتی دارد
یعنی تحقیقات معتبر هر یک گوشه یا ابعادی از واقعیت را نشان میدهند و با کنار هم گذاشتن این
تحقیقات و نظریه پردازیها میتوان تصویر کاملی از واقعیت بدست آورد. بعلاوه استفاده از تجربیات
دیگران برای هموار کردن مسیر ناهموار پژوهش شرط عقل است . لذا در هر پژوهشبخصوص، بخش
بررسی ادبیات تحقیق یکی از بخشهای ضروری و با اهمیت و راهگشا است .
انجام « منابع نظری » و « تحقیقات پیشین » لذا در این فصل ادبیات تحقیق در دو بخش
داده شده تا در تدوین چارچوب نظری این پژوهشبتوان با دید بازتر و فهم روشنتر عمل کرد .
2-2 ) تحقیقات پیشین:
درخصوص رضایت مشتریان و تکریم ارباب رجوع ادارات و سازمانها تحقیقات بسیاری صورت
گرفته که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره خواهد شد :
2-2-1 ) : تحقیقات داخلی:
مرکز تحقیقات شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در پاییز 1371 یک طرح تحقیقاتی تحت
را انجام داده است. « بررسی عملکرد پست در انواع خدمات متعارف ( سنتی ) از دید مشتریان » عنوان
این گزارش تحلیلی میدانی در چندین منطقه پستی تهران و شهرستان شوشتر و لنگرود صورت گرفته
بررسی و سنجش میزان رضایتمندی یا نارضایتی مشتریان به پست و نحوه » و هدف اصلی گزارش
عنوان شده است . در این مطالعه ، چهار جنبه سرعت، « عملکرد شرکت در ارائه خدمات پستی
امانتداری، صرف وقت و هزینه در سه بخش پست نامه ، امانت پستی و پست مالی به صورت مجزا
مورد بررسی قرار گرفته است .
بررسی عوامل » علی اکبر سجادی در تدوین پایان نامه کارشناسی ارشد خود در سال 1375 به
پرداخته است. « مؤثر بر رضایت مشتری و افزایش فروش فروشگاههای زنجیرهای رفاه استان تهران
٧
در این تحقیق عنوان شده است ، از میان عوامل زیادی که یک سازمان را تحت تأثیر قرار میدهند
مشتری یا ارباب رجوع به عنوان علت وجودی و ادامه حیات یک سازمان از اولویت خاصی برخوردار
است . بنابراین مطالعه و بررسی جنبههای مختلف این عامل کلیدی بسیار لازم و مفید است . فرضیات
وی شامل : عوامل قیمت ، برخورد و رفتار مناسب با مشتریان ، تنوع کالاها و خدمات را بعنوان عوامل
مؤثر بر رضایت مشتری و افزایش فروش فروشگاههای زنجیرهای رفاه برشمرده که پس از تجزیه و
تحلیل دادهها ، همگی این فرضیات تأیید شدهاند .
بررسی شاخصهای رضایت مشتریان کلان پست و » احمدحافظی در تحقیقی تحت عنوان

- ۸ بازديد
- ۰ نظر