یکشنبه ۳۱ فروردین ۰۴

سازگاری

سازگاری

سازگاری سازگاری سازگاری سازگاری پیشینهومبانینظریسازگاریپیشینهمبانینظریسازگاری

-------

سازگاری
سازگاری
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: .doc
تعداد صفحات: 55
حجم فایل: 0
قیمت: 69300 تومان

بخشی از متن:
لینک و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 55 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 
 

‏سازگاری‏
‏ سازگاری ‏عبارت ‏است ‏از ‏میزان ‏برداشت ‏فرد ‏از ‏هماهنگی ‏نوآوری ‏با ‏ارزش ‏های موجود، ‏تجربه ‏های ‏گذشته ‏و ‏نیازهای ‏گیرنده ‏نوآوری ‏است . (یغمایی ‏و ‏شیرازی؛1390: 14) ویژگی های ‏ادراک ‏شده ی ‏نوآوری ‏معیار ‏مناسبی ‏برای ‏پیش بینی ‏پذیرش فناوری ‏هستند ‏و ‏قابلیت ‏پیش بینی ‏این ‏عوامل ‏بسیار ‏فراتر ‏از ‏ویژگی های ‏جمعیت شناختی،اقتصادی ‏و ‏اجتماعی ‏است.(Ngai et al. ; 2012 : 117 ) ‏ در ‏رابطه ‏با ‏ابعاد ‏نوآوری ‏راجرز ‏برای ‏اولین ‏بار ‏پنج ‏عامل ‏اصلی ‏پیچیدگی ، ‏قابلیت سازگاری، ‏رؤیت ‏پذیری، ‏قابلیت ‏استفاده ‏و ‏مزیت ‏نسبی ‏را ‏به ‏عنوان ‏عوامل ‏اصلی ‏مؤثر ‏بر پذیرش ‏نوآوری ‏نام ‏برد . نوآوری ‏بستگی ‏به ‏ادراک ‏پذیرنده ‏در ‏مورد ‏میزان ‏تطابق ‏با ‏ارزشهای ‏کنونی ‏فرد، ‏تجارب‏ قبلی ‏و ‏نیازهای ‏پذیرنده ی ‏احتمالی )‏سازگاری ( ‏دارد .‏ Wu and Subramaniam; 2012 : 351) ‏ )
‏ زمانی ‏که ‏کانال ‏ارتباطی ‏شرکت ‏یا ‏سازمان ‏با ‏سبک ‏زندگی و ‏نیازهای ‏مشتریان ‏انطباق ‏نداشته ‏باشد ‏احتمال ‏موفقیت آن ‏فعالیت ‏ارتباطی ‏در ‏ارائه ‏خدمات ‏کاهش ‏یافته ‏و ‏مشتری از ‏به ‏کارگیری ‏آن ‏خدمت ‏خودداری ‏میکند ‏به ‏عبارتی نمیتواند ‏با ‏آن ‏خدمت ‏ارتباط ‏نزدیکی ‏برقرار ‏کند. ‏(بهبودی ، عابدینی و جلیلوند ؛ 1391 )کویینگ لویس ‏و ‏همکارانش ‏در ‏سال 2010 تاثیر ‏سازگاری ‏را ‏بر روی ‏قصد ‏استفاده ‏مورد ‏بررسی ‏قرار ‏دادند و ‏به ‏این ‏نتیجه رسیدند ‏که ‏بین ‏متغیر ‏سازگاری ‏و ‏قصد ‏استفاده ‏رابطه مثبت ‏و ‏معنی داری ‏وجود ‏دارد. ‏ (کویینگ لویس ‏و ‏همکارانش ‏؛ 2010) بنابراین ‏میزان ‏بالای سازگاری ‏یک ‏تکنولوژی ‏با ‏نیازها ‏و ‏سلایق ‏افراد ‏باعث افزایش ‏احتمال ‏پذیرش ‏آن ‏توسط ‏افراد ‏خواهد ‏شد . مطالعات تیلور و تاد مشخص ساخت بر اساس نظریه اشاعه نوآوری باورها دارای 3 ویژگی برجسته درک سودمندی ( مزیت نسبی ) ، درک سهولت استفاده ( میزان پیچیدگی ) و سازگاری است .( تیلور و تاد ؛ 1995 )
‏2-3-1-3 -1 نظریه ‏اشاعه ‏نوآوری‏
‏ اورت ‏راجرز Everett Rogers‏
‏معروف ‏ترین ‏پژوهشگر ‏در ‏پژوهش " اشاعه " است . ‏(کفاشان ؛ 1389) راجرز ‏نوآوری ‏را ‏چنین ‏ تعریف ‏می ‏کند : فکر، ‏روش ‏یا ‏شئی ‏که ‏فرد ‏یا ‏واحد ‏دیگری ‏از اقتباس ‏آن ‏را ‏نو ‏تصور ‏می ‏کنند. (سورین‏ ‏؛ 1381 : 312 ) ‏از ‏دیدگاه ‏راجرز ‏(2005) اشاعه ‏فرایندی ‏است ‏که ‏نوآوری ‏از ‏طریق ‏مجاری ‏ارتباطی ‏در ‏طی ‏زمان ‏در ‏میان ‏اعضای ‏یک ‏نظام ‏اجتماعی ‏گسترش ‏می ‏یابد .(راجرز ؛ 2005 ) راجرز (1983) ویژگی های نوآوری وعوامل ‏تعیین ‏کننده ‏گسترش ‏آن ‏را ‏به ‏پنج ‏دسته ‏تقسیم ‏کرده ‏است:‏ (راجرز ؛ 1983 )
‏1) ‏امت‏ی‏از‏ ‏نسب‏ی‏ ‏:‏ ‏م‏ی‏زان‏ی‏ ‏که‏ ‏ی‏ک‏ ‏نوآور‏ی‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏نوآور‏ی ‏ها‏ی‏ ‏پ‏ی‏ش‏ ‏از‏ ‏خود‏ ‏بهتر‏ ‏و‏ ‏برتر‏ ‏تصور‏ ‏شود‏. ‏ماه‏ی‏ت‏ ‏هر‏ ‏نوآور‏ی‏ ‏تع‏یی‏ن‏ ‏کننده‏ ‏نوع‏ ‏مز‏ی‏ت‏ ‏نسب‏ی‏ (‏اقتصاد‏ی‏،‏ ‏اجتماع‏ی‏ ‏و‏ ...) ‏آن‏ ‏است‏. ‏خصوص‏ی‏ات‏ ‏بالقوه‏ ‏کاربران‏ ‏هر‏ ‏نوآور‏ی‏ ‏ن‏ی‏ز‏ ‏عامل‏ی ‏تع‏یی‏ن‏ ‏کننده‏ ‏در‏ ‏نوع‏ ‏مز‏یّ‏ت‏ ‏نسب‏ی‏ ‏هر‏ ‏نوآور‏ی‏ ‏به‏ ‏شمار‏ ‏م‏ی‏ ‏آ‏ی‏د‏.
‏2)سازگاری : ‏به ‏حد ‏و ‏حدود ‏سازگاری ‏نوآوری ‏با ‏ارزش ها ، ‏تجربه ‏ها ‏و نیازهای ‏موجود ‏اطلاق ‏می ‏شود. ‏سازگاری ‏بیشتر ‏با ‏نیازهای ‏کاربران ، ‏معنای ‏کارایی ‏و قطعیت ‏بیشتر ‏نوآوری ‏خواهد ‏بود.
‏3)پیچیدگی : ‏درجه ‏دشواری ‏شناخت ‏یا ‏استفاده ‏از ‏یک ‏فناوری ‏نوین ‏است .‏ نوآوری ‏را ‏می ‏توان ‏در ‏پیوستاری ‏از ‏پیچیدگی ‏سادگی ‏طبقه ‏بندی ‏کرد . ‏برخی نوآوری ها ‏از ‏نگاه ‏کاربر ‏پیچیدگی ‏کمی ‏دارند.
‏4) سنجش ‏پذیری: ‏به ‏میزانی ‏ارجاع ‏می ‏دهد ‏که ‏می ‏توان ‏قبل ‏از ‏اشاعه ‏نوآوری، آن ‏را ‏سنجش ‏نمود . ‏نوآوری ‏با ‏قابلیت ‏آزمون ‏پذیری، ‏بیشتر ‏از ‏سوی ‏کاربران ‏بالقوه پذیرفته ‏می ‏شود.

 

فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.
 
برای مشاهده توضیحات فایل  سازگاری  اینجا کلیک کنید برای فایل باکیفیت سازگاری روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ سازگاری
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.