دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۴

نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور

نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور

دانلود نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور , خرید , ارزان , پروپوزال , بررسی , تاثیر , استراتژی , های , مدیریت , دانش , بر , کیفیت , محصولات , در , شرکتهای , دانایی , محور ,

-------

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 30 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br> مقدمه: ابداعات نوآوری گرایش بسیار شدیدی به دانش، تخصص و تعهدات کارمندان به عنوان ورودی های کلیدی در فرآیند خلق ارزش دارد. این در حالی است که سازمان ها با نوآوری پذیری بالاتر، در پاسخ به تغییرات محیطی و همچنین گسترش قابلیت های جدید که به آن ها برای دستیابی به عملکرد بالاتر کمک می کند، موفق تر خواهند شد. از طرف دیگر دیدگاه دانش محور ، سازمان ها را به عنوان مخازن دانش و شایستگی مجسم می کند.(سابرامین،2005)این درحالی است که نظریه نوآوری (براساس دیدگاه سازمانی و مدیریت دانش)یکپارچگی توسعه و کاربرد دانش را تسهیل می کند(مونتز،2004). امروزه رقابت برای بهبود کیفیت محصولات به عنوان یک مسئله راهبردی کلیدی برای سازمان هایی که در بخش تولیدی فعالیت می کنند، شناخته شده است. سازمان هایی که به سطح بالاتری از کیفیت محصولات دست می یابند، سطوح بالاتری از رضایتمندی مشتریان را به عنوان مقدمه ای برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار خواهند داشت(گوداف و هایر،2008). در حال حاضر شرکت ها و سازمان های بسیاری در جهان بر روی مدیریت دانش سرمایه گذاری کرده اند. علی رغم موفقیت برخی، سازمان های بسیار زیادی نیز با شکست مواجه شده اند. به نظر می رسد یک سری از شرایط، موقعیت ها و چالش ها منجر به موفقیت یا شکست نهایی فعالیت مدیریت دانش در سازمان می شود، بنابراین قبل از این که منابع کمیاب سازمان در چنین حوزه پر ریسکی سرمایه گذاری شود ، مدیریت باید به دنبال ابزاری باشد تا عدم اطمینان پروژه مدیریت دانش را کاهش دهد. همچنین عدم وجود مکانیزم های صحیح ارزیابی وضعیت جاری سازمان برای اجرای مدیریت دانش و یا توسعه فعالیت های مدیریت دانش، این نوع سرمایه گذاری را در ذهن مدیران تنها به یک هزینه اضافی تبدیل نموده است. بدین صورت برای هدفمند نمودن استفاده از دانش به عنوان مزیت رقابتی و راهبردی و نیز سازماندهی مراحل توسعه مدیریت دانش در سازمان، شناخت وضعیت موجود سازمان در زمینه مدیریت دانش و تعیین عوامل موثر برتصمیم گیری یک سازمان برای به کارگیری و بهبود مدیریت دانش امری ضروری و حیاتی است .به عبارتی دیگرانجام تحلیلی عمیق از سطح بلوغ سازمان در زمینه مدیریت دانش امری ضروری است. بلوغ سازمان در مدیریت دانش، میزان قابلیت ها و توانمندی های یک سازمان در ابعاد مختلف موثر بر مدیریت دانش است.هر سازمان، با توجه به فعالیت هایی که در زمینه مدیریت دانش انجام داده، در سطحی از بلوغ قرار می گیرد که این سطح نشان دهنده وضعیت جاری سازمان در زمینه مدیریت دانش است. بیان مساله: در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانش به عنوان عامل اساسی و منبع حیاتی سازمان ها در عرصه رقابت، برای دست یابی به مزیت رقابتی پایدار محسوب می گردد(نظافتی و همکاران؛1391). همگام با چرخش از سوی اقتصاد مبتنی بر صنعت به اقتصاد مبتنی بر دانش، سازمان ها نیز خود را بر آن داشته اند تا با تکیه بر دانش و اطلاعات و استفاده از آن در فرآیند کسب و کار توان رقابتی خود را افزایش دهند(شان و همکاران؛2013). در واقع این چرخش منجر به پدید آمدن شرکت ها و سازمان هایی شد که ما امروزه به آن ها شرکت های دانایی محور می گوییم. شرکت های دانایی محور، شرکت های خصوصی یا تعاونی اند که به منظور هم افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناورى و با ارزش افزوده فراوان تشکیل می شوند. برای پاسخ به این سئوال مهم که چرا اصولاً برخی از سازمان ها در صحنه رقابت موفق هستند، نیازمند درک نقش حیاتی دانش در آن ها می‎باشیم(قلیچ لی و همکاران؛1392). در واقع باید ما بتوانیم درک صحیح از کارکرد مدیریت دانش و استراتژی هایی که در این بخش وجود دارند داشته باشیم تا بتوانیم از این مزیت رقابتی پایدار استفاده کنیم. محققین برای بهبود مدیریت دانش تجربه های کسب و کار را مورد مطالعه قرار دادند و سه نوع استراتژی مدیریت دانش تحت عنوان «سیستم محور » (به دنبال سند و ذخیره سازی در پایگاه داده ها) و « انسان محور » (به دنبال توسعه شبکه ای از مردم برای برقراری ارتباط ایده ها) و استراتژی های پویا که ترکیبی از دو استراتژی فوق است ارائه نموده اند(نظافتی و همکاران؛1391). در واقع یک مساله ای که این جا خود را نشان می دهد این است که شرکت ها این را درک کنند که در کدام شرایط مختلف بازار از کدام استراتژی استفاده کنند یا به عبارتی بر روی کدام استراتژی تمرکز داشته باشند. از طرفی دیگر امروزه افراد در محیطی زندگی می کنند که به طور روز افزون به سوی اقتصاد مبتنی بر خدمات و کالا پیش می رود. دیگر محصولات و خدمات هر گونه ای تولید و ارائه شوند مصرف کننده و مشتری خود را ندارد(سهرابی و خانلری؛1386)؛ در واقع کیفیت کالا به عنوان قلب ارزش آفرینی در اقتصاد مطرح است و مدیران را بر آن می دارد تا نسبت به کیفیت کالا ارائه شده حساس بوده و در مدیریت و ارزیابی عملکرد سازمان توجه جدی به ارزیابی کیفیت کالا و محصول داشته باشند. با توجه به حجم بالای اشتغال، سودآوری و ارتباط بسیار نزدیک با مشتری، اهمیت کیفیت محصول روشن است(قلیچ لی و همکاران؛1392). در چهارچوب این مفاهیم کیفیت به درجه ای که یک محصول با انتظارات مشتری و مشخصات ارائه شده تطبیق دارد، اطلاق می گردد . امروزه توجه به کیفیت دیگر منحصراً بر عهده گروه کوچکی از افراد که عملکرد را تحت نظر می گیرند و محصولات معیوب را ردیابی و جدا می کنند نیست، بلکه تمام وظایفی که در سازمان انجام می گیرد ، از قبیل نوشتن نامه ها ، پاسخگویی به مراجعه کنندگان، خرید مواد، تعمیرات و حتی وظایف کارکنان خدمات دفتری و نگهبانان عناصر موثر در کیفیت محسوب می‏‎شود . مدیریت و ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده ضامن رشد و حیات سازمان خدمت دهنده و پیروزی در رقابت است. در واقع با توجه به گفته های بالا و اینکه کیفیت به عنوان کانون توجه مشتریان می باشد و این مشتریان هستند که تعیین کننده نوع محصول و کیفیت آن هستند عدم استفاده از استراتژی های مناسب مدیریت دانش در جهت ارائه محصولات با کیفیت؛ منجر به عقب افتادگی شرکت ها و سازمان ها مبتنی بر دانایی در ارائه محصولات مناسب و با کیفیت خواهند شد که منجر به زیان های زیادی برای این شرکت ها خواهد شد که گاهاً غیرقابل جبران خواهند بود. ضرورت و اهمیت تحقیق:,   برای مشاهده توضیحات فایل  نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود نمونه پروپوزال بررسی تاثیر استراتژی های مدیریت دانش بر کیفیت محصولات در شرکتهای دانایی محور
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.