یکشنبه ۳۱ فروردین ۰۴

نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی

نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی

دانلود نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی , خرید , ارزان , پروپوزال , اثر , لذت , جوئی , و , محیط , فروشگاه , بر , خرید , آنی , آنلاین , با , توجه , به , نوع , وبگردی ,

-------

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 11 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br> مقدمه در دهه 1950هنگامی که مفهوم خرید آنی، تنها به عنوان یک مفهوم، پذیرفته شده بود، درکی بدین منوال گسترش یافته بود که خرید آنی یک مفهوم یک بعدی و ساده است. ادبیات آن زمان، خرید آنی را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه ریزی می دانستند. این تعریف کم عرض و ساده، شاید نتیجه تحقیقات محدود در این حیطه، از جهت اینکه خرید آنی، مفهومی جدید در آن زمان بود. پیرون مطرح کرد که در طی آن زمان، خرید بیشتر از مصرف کننده، مورد توجه محققان بوده است. این دید به خرید آنی یک دهه بعد به درک کاملتری تکامل یافت (میرابی و تهرانی، 1392: 108). با گذشت زمان، اهمیت تجارت الکترونیک به طور چشمگیری افزایش یافته است. با توجه به افزایش چشمگیر استفاده از اینترنت در کشورمان، برای تولید کنندگان و فروشندگانی که می خواهند تجارت الکترونیک خودشان را بهبود بخشند، ضروریست تا رفتارهای خرید آنلاین مشتریان هدف خود را تعیین کرده و با توجه به آنها، راهبردهای مناسب بازاریابی و فروش را اتخاذ کنند. با وجود اینکه اطلاعات دقیقی از حجم مبادلات آنلاینِ کشورمان در دست نیست، اما به گزارش روابط عمومی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 14/6/ 91 از ابتدای تلاش این شرکت در زمینه تجارت الکترونیکی در سال (1386) تا کنون، بیش از هفت میلیون سفارش خرید اینترنتی با ارزش نزدیک به 900 میلیارد ریال مبادله شده است. همین مورد به تنهایی می تواند نشان دهنده گسترش محبوبیت این گونه مبادلات در میان مردم کشورمان باشد. مبحث خریدهای آنی آنلاین نیز از این رو در کشورمان حائز اهمیت ویژه ای است. مطالعات پیشین، رفتارهای خرید را با در نظر گرفتن رفتارهایی با فرآیندی منطقی بررسی کرده اند، درحالی که مطالعات اروگلو و همکاران (2003) حاکی از آنست که بیش از 50 درصد خریدها که از آن دسته می توان به خریدهای اینترنتی اشاره کرد، اتفاقی و بدون طی فرآیند منطقی و تنها بر اثر برخی محرک ها انجام می شوند. از این رو بررسی راه هایی که بتوان با تمرکز بر این گونه خریدها (خریدهای آنی) به سودهی بیشتر فروشگاه های اینترنتی اندیشید، امری لازم و ضروری است. در این فصل به کلیات تحقیق پرداخته می شود. بدین منظور پس از بیان مساله و اهمیت موضوع، اهداف و سوالات تحقیق بیان می شوند. سپس کاربرد تحقیق و قلمرو زمانی و مکانی آن مورد بررسی قرار می گیرند. در پایان نیز تعریف مفاهیم و اصطلاحات را خواهیم داشت. بیان مسئله تحقیق خرید آنی نیمه پنهان رفتار مصرف کننده است که فروشندگان ماهر می توانند با استفاده از محرک های مختلف، بدان دست یافته و میزان فروش خود را بالا ببرند. عوامل موثر و فعال کننده خرید آنی را می توان به طور گسترده به دو طبقه اصلی تقسیم نمود: عوامل داخلی وعوامل خارجی. عوامل خارجی به آن دسته محرک های که توسط خرده فروشان برای تحریک کردن مصرف کنندگان به خرید بیشتر به کار گرفته می شوند، اشاره دارد و می توان به محرک هایی مثل ظاهر و محیط فروشگاه ، ظاهر و بسته بندی کالا، معروفیت و خوشنامی برند کالا، تبلیغات موثر، وضعیت اقتصادی جامعه و ... اشاره کرد. علاوه بر عوامل خارجی، عوامل داخلی نیز، تاثیر قابل توجه ای بر تمایل خرید آنی مصرف کنندگان دارند و بیشتر به عوامل شخصیتی (مثل اعتماد به نفس، آنی گرایی و..) مرتبط می شوند (بیتی و فرل ، 1997: 173). مفهوم خرید آنی به عنوان خریدی ضرورتا در فروشگاه در حال تبدیل به خرید آنی آنلاین می باشد. به دلیل شیوع خرید آنی آنلاین در فروشگاه های اینترنتی، مطالعات دانشگاهی روی این گونه خرید در طی چندسال اخیر افزایش یافته است. با این حال هنوز در ایران خرید آنلاین به نحو مطلوب در بین افراد جامعه شایع نشده است و فروشگاه های اینترنتی هم توجه کمی به محرک هایی که باعث خرید آنلاین و همچنین خرید آنی آنلاین می شوند، کرده اند در حالی که خرید های آنی برای فروشگاه های اینترنتی بسیار مهم هستند و در صورتی که بتوانند فروش خود را از طریق خریدهای آنی افزایش دهند، به سود آوری بسیار خوبی دست خواهند یافت. با این وجود تحقیقات قابل تاملی برای بررسی عوامل مرتبط با رفتار خرید آنی خدمات و کالاها توسط مصرف کنندگان بصورت آنلاین، انجام نشده است. عوامل مختلفی از جمله انگیزه های لذت جویانه، محیط فروشگاه، وب گردی و... بر خرید آنی آنلاین تاثیر می گذارند. محققان در بسیاری از مطالعات انجام شده درباره انگیزش افراد در خرید آنلاین، انگیزه های لذت جویانه را از انگیزه های منفعت گرایانه یا سوداگریانه متمایز نموده اند (تو، لیائو و لین، 2007: 778) . انگیزه های منفعت گرایانه، عاقلانه، نقادانه و هدفمند هستند. افرادی که چنین انگیزه هایی دارند معمولا در جستجوی کالایی مناسب با قیمتی معقول هستند. در کنار انگیزه های سوداگری، انگیزه های لذت جویی قرار دارند. دلیلی که مصرف کنندگان لذت طلب را به خرید وادار می کند، به شکلی ساده، لذتی است که از فرآیند خرید کردن می برند. آنها در جستجوی شادی، لذت بردن، سرگرمی و خوش گذرانی هستند و این احساس را درخرید کردن می یابند. در حالیکه بازدیدکنندگان با انگیزه های منفعت گرایانه می بایست از طریق استدلال های منطقی قانع شوند، خریداران لذت طلب، از طریق عواطف و محرک های احساسی به یک خریدار واقعی تبدیل می شوند. لذت جویی اشاره به خشنودی و لذتی است که مشتری در هنگام خرید بدست می آورد و به طور مستقیم با حالت روحی و خلق و خوی او در ارتباط است (بیتی و فرل، 1998: 175). امروزه شیوع خرید لذت جویانه در بازار و عدم وجود اطلاعات کافی در مورد این گونه خرید، دلیل افزایش تحقیقات دانشگاهی در مورد این موضوع می باشد. در دنیای رقابتی امروز این مهم به نظر می رسد که توجه به مشتری و نیازها و سلایقش یک امر ضروری تلقی نمود. اغلب مصرف کنندگان دلایل لذت جویانه خرید را نسبت به دلایل فایده باور آن ترجیح داده اند که این مطلب درمورد نسل جوان به راحتی قابل مشاهده می باشد (تو، لیائو و لین، 2007: 778). در نتیجه، توجه به این نیاز و سلیقه نسل جوان می تواند باعث افزایش فروش و سود آوری شود. بنابراین یکی دیگر از مسائل فرعی این پژوهش، چگونگی تاثیر انگیزه لذت جوئی بر انواع وبگردی می باشد. ظاهر و محیط فروشگاه اینترنتی در جذب مشتری بسیار موثر است که با چیدمان صحیح و شکیل کالا فرآیند خرید آنی توسط مشتری را تسهیل می نماید. در فروشگاه های اینترنتی که محیطی جذاب برای مشتری خود فراهم نموده تا مشتری بتواند در محیط فروشگاه بیشتر وقت بگذراند و کالاهای مختلف را مشاهده کند، درصد فروش ناشی از خرید های آنی بالاتر است(فلوه و مادلبرگر، 2013: 428). در صورتی که فروشگاه های اینترنتی مخصوصا فروشگاه های اینترنتی داخل کشور توجه کمی به محرک هایی که باعث جذابیت فروشگاه اینترنتی و در نهایت، خرید آنی آنلاین می شوند، دارند. بنابراین یکی دیگر از مسائل فرعی این پژوهش، چگونگی تاثیر عوامل داخلی فروشگاه بر خرید آنی آنلاین می باشد. مرحله اول خرید آنلاین، وبگردی، شامل دیدن صفحات وب سایت ها و جستجوی اطلاعات توسط مصرف کنندگان می باشد. بسیاری از مصرف کنندگان تاکید زیادی بر وبگردی برای جمع آوری اطلاعات خرید به صورت آنلاین دارند. وبگردی به مصرف کنندگان فرصت کم کردن و یا حذف کردن خطرات و ریسک های مرتبط به خرید را می دهد. دو نوع وبگردی وجود دارد که عبارتند از وبگردی منفعت گرایانه و وبگردی لذت جویانه (بابین و همکاران، 1994: 58) . تحقیقات بسیاری در مورد وبگردی منفعت گرایانه انجام شده درحالی که به وبگردی لذت جوئی توجه کمی شده است و تاثیر وبگردی لذت جویانه بر خرید آنی آنلاین مورد توجه محققین قرار گرفته نشده است. بنابراین یکی دیگر از مسائل فرعی این پژوهش، عدم توجه فروشگاه های اینترنتی به تاثیر وبگردی لذت جویانه بر خرید آنی آنلاین می باشد. حال با توجه به زیر ساخت شبکه اینترنتی و آشنا نبودن مصرف کنندگان با خرید بصورت آنلاین و همچنین عدم اعتماد به فروشگاه های اینترنتی و امنیت درآنها، مساله اصلی در اینجا چگونگی افزایش خرید آنی آنلاین توسط مشتریان با توجه به عوامل تاثیرگذار برآن (از جمله انگیزه لذت جویانه، محیط فروشگاه، وب گردی و... ) و شناسایی دلایل احتمالی عدم استقبال آنان از خرید آنی آنلاین می باشد. این پژوهش سعی دارد اطلاعاتی در مورد چگونگی تاثیر انگیزه لذت جویانه و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین به صاحبان این فروشگاه ها و شرکت ها ارائه نماید تا دلیل رفتارهای مختلف مشتریان را در خرید آنی آنلاین درک نمایند تا از این طریق بتوانند به فروش و سود آوری خود بیفزایند. اهمیت و ضرورت تحقیق ادامه حیات و موفقیت کسب و کارهای آنلاین به جذب و حفظ مشتریان بستگی دارد. به همین دلیل پژوهش در زمینه رفتار آنلاین مصرف کننده و شناخت و بررسی انگیزه های خرید آنلاین به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر رفتار مصرف کننده و بررسی میزان اهمیت و تاثیر عوامل انگیزشی بر فرآیند خرید آنلاین حائز اهمیت است. از این رو، امروزه تحقیقات و پژوهش ها در موضوع پذیرش خرید آنلاین از جانب مصرف کننده مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که پیدایش فروشگاه های اینترنتی به چند سال اخیر باز می گردد، به همین دلیل می توان گفت که در خیلی از کشورها از جمله کشور ما خرید اینترنتی یک پدیده نسبتاً جدید است و مراحل اولیه رشد خود را طی می کند و همچنین فروشگاه های اینترنتی کشور ما توجه کمی به به عوامل موثر بر خرید آنی آنلاین دارند. به همین خاطر خلاهای تحقیقاتی در این زمینه به روشنی مشهود است و باید تحقیقات و پژوهش های گسترده ای در مورد عوامل موثر بر خرید آنی آنلاین صورت گیرد. حتی پژوهش هایی که در کشورهای دیگر و کشور ما انجام شده است به بررسی عوامل موثر بر خرید اینترنتی و خرید آنی در فروشگاه های سنتی پرداخته اند، از این رو، انجام پژوهش هایی در مورد خرید آنی آنلاین ضروری به نظر می رسد. گذشته از این به علت وجود تفاوت های ملیتی، اجتماعی، فرهنگی و... میان افراد جوامع مختلف، تعمیم یافته های پژوهش های خارجی به زمینه های داخل کشور با شک و تردید همراه است. علاوه بر این، بیشتر مطالعاتی که تا کنون در باب انگیزه های خرید آنلاین صورت گرفته، بر انگیزه های منفعت گرایانه متمرکز بوده در حالی که در زمینه خرید آنی انگیزه لذت جوئی مورد توجه است. لذا این تداخل آنی و آنلاین منجر به چالشی در موضوع پژوهش شده است. با توجه به مطالب مذکور انجام تحقیق و پژوهش در مورد تاثیر انگیزه لذت جویانه و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی از هر دو بعد نظری و عملی مفید و ضرور به نظر می رسد. پژوهش درباره رفتار خرید آنی فواید کاربردی بسیاری دارد. با آشکار ساختن اهمیت نسبی عوامل موثر بر رفتار خرید آنی، می توان استراتژی های بازاریابی اثربخشی پیشنهاد داد تا حجم خریدهای آنی یک فروشگاه افزایش یابد و یا از دیگر سو ، می توان به مصرف کنندگان کمک کرد تا رفتار خرید آنی خود را کنترل نمایند (فلوه و مادلبرگر، 2013: 428). از نظر پژوهشگر این پژوهش، با بررسی و الویت بندی عوامل موثر بر رفتار خرید آنلاین مشتریان توسط شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی، آنها می توانند به اطلاعاتی دست یابند مبنی بر اینکه چه عواملی برروی رفتار خرید آنی مشتری تاثیر می گذارد و همچنین می توانند با برنامه ریزی و تمرکز روی این عوامل، موانع موجود از نظر مصرف کنننده را برطرف نموده و شرایطی ایجاد کنند تا آنها با رغبت بیشتری به خرید اینترنتی روی آورند. اهداف تحقیق اهداف این تحقیق عبارتند از: تعیین اثر انگیزه لذت جوئی بر آنی گرایی؛ تعیین اثر آنی گرایی بر خرید آنی آنلاین؛ تعیین اثر انواع وبگردی بر خرید آنی آنلاین؛ تعیین اثر محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین. سوالات تحقیق این پژوهش در پی پاسخگویی به پرسش های زیر است: انگیزه لذت جوئی چه تاثیری بر آنی گرایی دارد؟ انگیزه لذت جوئی چه تاثیری بر وبگردی لذت جویانه دارد؟ انگیزه لذت جوئی چه تاثیری بر وبگردی منفعت گرایانه دارد؟ آنی گرایی چه تاثیری بر خرید آنی آنلاین دارد؟ وبگردی لذت جویانه چه تاثیری بر خرید آنی آنلاین دارد؟ وبگردی منفعت گرایانه چه تاثیری بر خرید آنی آنلاین دارد؟ محتوای فروشگاه اینترنتی چه تاثیری بر خرید آنی آنلاین دارد؟ طرح فروشگاه اینترنتی چه تاثیری بر خرید آنی آنلاین دارد؟ پیمایش فروشگاه اینترنتی چه تاثیری بر خرید آنی آنلاین دارد؟ فرضیه ها و مدل تحقیق فرضیه 1) انگیزه لذت جوئی بر آنی گرایی تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ فرضیه 2) انگیزه لذت جوئی بر وبگردی لذت جویانه تاثیر مثبت و معنادار دارد؛ فرضیه 3) انگیزه لذت جوئی با وبگردی منفعت گرایانه رابطه معناداری دارد.؛ فرضیه 4) آنی گرایی بر خرید آنی آنلاین تاثیر مثبت و معنادار دارد؛,   برای مشاهده توضیحات فایل  نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی  اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی روی دکمه زیر کلیک نمائید ✔️  دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی ✔️  بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل ✔️  دانلود سریع و مستقیم ✔️  دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول ✔️ دانلود نمونه پروپوزال اثر لذت جوئی و محیط فروشگاه بر خرید آنی آنلاین با توجه به نوع وبگردی
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.