سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳ ۲۱:۳۹
نمونه پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک مورد مطالعه بانک مهر اقتصاد

-------
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات<br>دسته بندی : وورد<br>نوع فایل : Word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )<br>تعداد صفحه : 34 صفحه<br><br> قسمتی از متن Word (..docx) :<br><br>مقدمه بنیان و اساس نظام بانکی مشتری است .یک مشتری در بانک، مساوی حداقل یک دارایی است. امروزه بانکداری موظف است خود را در آیینه وجود مشتری ببیند و سعی کند در محیط پر رقابت، خواسته ها و تمایلات مشتریان خود را درک کند که مشتری از سازمان رضایت کامل داشته باشد. در بازاریابی امروز هزینه از دست دادن یک مشتری برابر است با از دست دادن منافع مربوط به خدماتی که آن مشتری در طول عمر خود به آن نیاز دارد.( ونوس و صفاییان، 1383، 37 ) اگر بانک به خواسته های مشتریان توجه کند، قطعا در تامین مقاصد مادی و معنوی مشتریان خود موفق خواهد بود. وقتی مشتری در یک شعبه با مانع روبرو می شود، سعی می کند خواسته خود را در بانک دیگری تامین نماید و با توجه به رقابت شدید در عرصه بانکداری، بانکی که بتواند رضایت مشتری را تاَمین نماید موفق تر خواهد بود. در نهایت بانک ها باید سیستم ها را در جهت جلب رضایت مردم هدایت کنند. استراتژی بانک در ارتباط با مسئله مشتری محوری باید بر اساس یک اصل اولیه و اساسی باشد و آن اینکه همه چیز از مشتری شروع و به مشتری ختم می شود.ضمنا بازاریابی قلمرو وسیعی دارد و از مدیر عامل بانک شروع می شود و نهایتاَ به نگهبان و مستخدم ختم می شود. (ونوس و صفاییان،1383 ،38 ) موسسات امروزی بدون ارتباط با مشتری و اطلاع از نظرو طرز تلقی آنها از عملکرد خود قادر به ادامه حیات نخواهند بود.این موسسات باید درباره تعیین وتقسیم یک بازار وتولید محصولات وخدماتی که نیاز قسمت هایی از بازار را برآورد می کنند که به عنوان هدف انتخاب شده اند، شناخت لازم را کسب کنند.این موسسات باید برای هر چه جذاب تر کردن قیمت فروش، شیوه های قیمت گذاری را به خوبی بدانند. آنها همچنین با انتخاب کانال های درست توزیع ،سعی خواهند کرد محصولات خود را در دسترس مشتریان قرار دهند. انجام تبلیغات وپیشبرد کالا ها، به نحوی که مشتریان اطلاعات لازم را در مورد این کالاها به دست آورند وخواستار این کالاها شوند، زمینه های دیگری است که این واحد ها باید درباره آنها آگاه باشند. (کاتلر،آرمسترانگ ،1377 ،26) بیان مساله اصلی مساَله اصلی بانک مهر اقتصاد از جمله موارد زیر می باشد که انجام تحقیق حاضر را ضرورت می دهد: بانک مهر چه تمهیداتی باید بکارگیرد تا در این بازار رقابتی موفق باشد کدام عوامل بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک مهر موثرند کدام عوامل اهمیت بیشتری دارند شناسایی و رتبه بندی عواملی که بر اساس آن مشتریان و استفاده کنندگان از خدمات و تسهیلات بانکی، بانک مهر را نسبت به دیگر بانک ها ترجیح می دهند. هر نوع تلاشی که منجر به بازاریابی بانکی بهتر شده و اسباب جذب مشتری را فراهم کند با ارزش است. رویکرد تحقیق بر اساس بازاریابی بانکی می باشد. تعریف های گوناگونی برای بازاریابی بیان شده است. صاحب نظران، بازاریابی را فرآیند ارضای نیازها و خواسته های بشر تعریف می کنند.به نظر فیلیپ کاتلر برجسته ترین صاحبنظر در رشته بازاریابی، بازاریابی عبارت است از:"فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته ها از طریق فرآیند مبادله" (روستا، ونوس، ابراهیمی،1383 ، 196) هدف بازاریابی، تاَمین و برآورده ساختن نیازها و خواسته های مشتریان مورد نظر است.امروزه شناخت دقیق مشتریان و مصرف کنندگان می تواند سازمان ها،شرکت ها و صنایع را در شناسایی بازار هدف محصولات (خدمات) یاری کند و در بخش بندی بازار، هدف گیری و جایگاه یابی محصولات(خدمات) نقش موثری را ایفا نماید.(نعمتی زاده ، سراجی، 1389) از زمانی که اصول و مفاهیم بازرگانی بصورت علمی و مدون درآمده است از بازاریابی نیز تعاریف مختلفی ارائه شده است و این مفهوم به عنوان یک فعالیت بازرگانی، یک قالب فکری، یک هدف تجاری، یک فرآیند اقتصادی، فرایند مبادله، فرآیند تعدیل عرضه و تقاضا و نظایر آن مطرح شده است. اگرچه هریک از تعاریف یاد شده جنبه خاصی از عملیات بازاریابی را مورد تایید قرار می دهد اما تعریف جامع تری در این زمینه می توان ارائه داد. بر اساس نظریه جوئل ایوانس و باری برگمن وظایف بازاریابی عبارتست از: شناسایی نیاز مشتری، خرید ملزومات یا تجهیزات، فروش محصول یا خدمات، برنامه ریزی محصول یا خدمت، قیمت گذاری، توزیع، تحقیقات بازاریابی، تجزیه و تحلیل فرصت ها و مسئولیت اجتماعی از طرفی سیستم بانکی، سیستمی است که مهمترین درون داد آن عبارتست از: اندوخته ها و پس انداز های ریز و درشت مردم و برونداد آن عبارتست از: خدمات و تسهیلات مالی که خریداران آنها سرمایه گذاران، کارآفرینان و موسسات تولیدی هستند. در واقع مساَله اصلی این تحقیق این است که چه عواملی سبب می شود مشتریان خدمات بانکی، بانک مهر را به دیگر بانک ها ترجیح دهند. لذا تحقیق حاضر برای پاسخ به سوال های زیر انجام می شود: 1-عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک مهر؟ 2-کدامیک از این عوامل بیشترین تاثیر را در ترجیح مشتریان دارد؟ ضرورت انجام پژوهش بازاریابی بانکی در جهان فعالیتی نسبتاَ جدید است و سابقه آن در امریکا، انگلستان و ژاپن به دهه 1960 بر می گردد.گسترش این مفهوم در بانکداری از کندی خاصی برخوردار بوده است. چرا که بانکداران سنتی فکر می کردند که نیاز ها و خدمات مالی مورد تقاضای مشتریان همانند خرید نان احتیاجی به بازاریابی ندارد. و البته بانک ها شریان اصلی اقتصادی هر کشور هستند، بانک ها باید برای جلب و تشویق مردم به پس انداز، جمع آوری سرمایه های کوچک و به کار انداختن آنها در رشته های تولیدی و خدماتی نقش مهمی ایفا کنند. یکی از اهداف مدیریت، افزایش منابع بانک است که این مهم را می توان یکی از مسولیت های مدیریت بازاریابی بانک دانست. نخستین و مهمترین اصل بازاریابی توجه به خواسته های مشتری است. مردم انتظار خدمات سریعتر و بیشتر از بانک ها دارند. حفظ مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید مستلزم برخورداری از مدیریت کارا و موثر در همه ی ابعاد بانک با تاکید بر مدیریت بازاریابی است. به نظر می رسد که تبلیغات در رسانه ها و اهدای جوایز انگیزه لازم را در مشتری به وجود نمی آورد.بنابراین لازم است که به طرح های ابداعی و ابتکاری پناه برد .(سیفی، 1379) مطالعه رفتار مصرف کننده نقش موثر در بازاریابی دارد، زیرا بازاریابی مصرف کننده نیاز به برداشت درستی از نیازها و خواسته های مصرف کننده دارد. اهمیت درک صحیح از مصرف کننده در تعریف بازاریابی به عنوان یک فعالیت انسانی معطوف به ارضای نیاز ها و خواسته ها از طریق فرایند های مبادله می باشد. از این تعریف و فعالیت کلیدی مربوط به بازاریابی یافت می شود: نخست آن که فروشنده سعی می کند نیاز ها و خواسته های بازار را برآورده کند، دوم آن که بازاریابی درگیر مطالعه فرآیندی می باشد که از طریق آن طرفین منابعی را به یکدیگر انتقال می دهند. (اردستانی،1381،89) اهداف پژوهش هدف اصلی: 1-شناسایی و تبیین عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک مهر هدف فرعی: 2-تعیین میزان اهمیت هریک از عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب بانک مهر هدف آرمانی: 3-ارائه پیشنهادها و راهکارهایی برای بهبود روش های بازاریابی بانک مهر چارچوب نظری پژوهش بر اساس نظریه جوئل اونز و بری برگمن وظایف بازاریابی عبارتند از: شناسایی نیاز مشتری، خرید ملزومات، فروش محصول یا خدمات، تجزیه و تحلیل فرصت ها و مسئولیت اجتماعی.(ونوس، 1383، 208) بازاریابی خدمات بانکی مستلزم تعهد در بخش مدیریت برای اتخاذ یک رویکرد مشتری مدار به عنوان فلسفه کار سازمان است.در حقیقت بازاریابی بانک، تطبیق بین منابع و نیازهای مشتری جهت دستیابی به بهترین حالت سودآوری است. هدف اصلی هر سازمان ورای فروش محصول خود، ایجاد نوعی تعهد و وفاداری مشتری نسبت به محصول سازمان خواهد بود.ایجاد چنین تعهدی طی فرآیندی صورت می گیرد که شامل آشنا شدن مشتری با محصول، شناخت پیدا کردن نسبت به آن و سپس ترجیح محصول است. در صورت موفقیت آمیز بودن این فرآیند، رضایت و وفاداری مشتری کسب می شود. بر اساس مطالب مذکور، بازاریابی خدمات بانکی عبارتست از: شناسایی نیاز صاحبان پس اندازها و جلب رضایت آنان و از طرف دیگرطراحی و تولید خدمات با قیمت و کیفیت مناسب و متنوع به منظور تامین نیاز مالی کارآفرینان. (ونوس،صفاییان،1381، 172) هاروارد و شیت 1969، بیان می کنند که منظور از رضایتمندی مشتریان همان " شناخت و درک رفتار مشتریان " است. در سال های اخیر نیز بیشتر محققان رضایت مندی را به عنوان مقوله احساسی (عاطفی) مورد بررسی و تحقیق قرار دادند. (رشیدی،1390 ،159) فلسفه بازاریابی: فلسفه فروش و بازاریابی غالباَ با یکدیگر اشتباه می شوند این دو نگرش با هم مقایسه شده اند. فلسفه فروش از داخل به بیرون می نگرد.و فلسفه بازاریابی دارای نگاهی از بیرون به داخل است. این نگرش با مشخص کردن دقیق بازار هدف آغاز می شود، روی نیاز مشتریان تاکید دارد، کلیه فعالیت های بازاریابی که بر روی مشتریان تاثیر می گذارد را هماهنگ می کند و با تامین رضایت مشتریان سود می آفریند. فلسفه بازاریابی بر روی چهار محور استوار است: بازار هدف، نیاز مشتری، بازاریابی یکپارچه و سودآوری. (اسماعیل پور، 1384،21) مدل عملیاتی پژوهش در این تحقیق تاثیر عناصرآمیخته بازاریابی خدمات بر ترجیح مشتریان مورد بررسی قرار گرفته و از نظر میزان اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی رتبه بندی گردیده اند., برای مشاهده توضیحات فایل نمونه پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک مورد مطالعه بانک مهر اقتصاد اینجا کلیک کنید برای دانلود فایل باکیفیت نمونه پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ترجیح مشتریان در انتخاب یک بانک مورد مطالعه بانک مهر اقتصاد روی دکمه زیر کلیک نمائید
- ۹ بازديد
- ۰ نظر